Підписатися на RSS

Оновлено Програму розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»

Наказом Міністерства освіти і науки України від 24.06.2014 № 750Програмі розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (новій редакції) надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України». Ця програма повністю відповідає структурі Базового компонента дошкільної освіти

Над оновленням Програми працювали науковці під керівництвом Олени Леонтіївни Кононко, завідувача кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, д-ра психол. наук, професора.

У Програмі відображено вимоги до оновленого змісту освіти дитини від народження до шести (семи) років життя, а саме до її розвиненості, вихованості й навченості впродовж дошкільного дитинства. Програма складається з двох частин.

Частина І(від народження до трьох років) містить інваріантну складову змісту освіти дітей від народження до трьох років.

Матеріали частини І Програми викладено за сімома освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Діяльність дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».

Частина ІІ(від трьох до шести (семи) років) містить інваріантну й варіативну складові змісту освіти дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку.

Ці складові представлені такими освітніми лініями:

  • інваріантна складова — «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Діяльність дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини»;
  • варіативна складова — «Комп’ютерна грамота», «Іноземна мова (англійська)», «Хореографія», «Шахи».

Матеріали кожної освітньої лінії структуровано за рамкою-схемою, що містить такі елементи:

  • Вікові можливості (для кожного року життя).
  • Основні освітні завдання (чітко окреслені розвивальні, навчальні та виховні завдання).
  • Організація життєдіяльності.
  • Показники компетентності дитини на кінець кожного вікового періоду.

Додатки до Програмимістять орієнтовні розпорядок дня дітей, розподіл занять на тиждень, музичний репертуар, переліки художніх творів та інші практичні матеріали для роботи з дітьми.

Програма легко сприймається за своєю структурою, складовими кожного розділу та створює простір для використання різних педагогічних технологій, прояву творчості й гнучкості у підході до кожної дитини.

Кiлькiсть переглядiв: 128

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.