/Files/images/t8604.gif

/Files/images/ln_razdeltel/701374shuw3uipnu.gif

Сенсорний розвиток – це чуттєве сприйняття світу, іншими словами, сприйняття за допомогою органів чуття: зору, слуху, дотику, нюху. Особливе значення сенсорне сприйняття має для дітей до 3-х років, оскільки вони знайомляться зі світом саме через органи почуттів (почуття також задіяні в естетичному розвитку).

Сенсорний розвиток відбувається шляхом пізнавання форми, величини, кольору, запаху предмета. Щоб зрозуміти, що з себе представляє предмет, дитині обов’язково треба його помацати і переконатися, шорсткий він або гладкий. У випадку з фруктами чи овочами – гіркий або солодкий. Наприклад, якщо дитина пробує несозревшіх ягоду і відчуває, що вона кисла, то сенс слова “не достигла” йому стане більш зрозумілий, особливо якщо він порівняє її зі смаком стиглої ягоди. Щоб зрозуміти, що скло крихке, як це не дивно звучить, але дитині потрібно побачити своїми очима, як розбивається скляний предмет (гуртка, наприклад). Інакше криків батьків: “Не чіпай – розіб’єш!” – Немає сенсу.

Досвідчений шлях дуже збагачує уявлення про світ. Причому примітивне порівняння тонкий-товстий, гладкий – шорсткий, великий – маленький і т.д. – Це тільки фундамент. Початкові поняття потрібні для більш детальних висновків. Наприклад, якщо яблуко червоне – значить стигле, або якщо на вулиці темно – значить ніч і пр. Іншими словами, сенсорне сприйняття допомагає уточнювати властивості об’єктів або явищ. Це допомагає дитині робити певні висновки і діяти відповідно до них.

/Files/images/foto/IMG_1371.JPG

Ігри для сенсорного розвитку пов’язані з визначенням властивостей різних предметів. Для засвоєння величини хороший тренажер – конусна пірамідка. Покажіть дитині як вона розбирається, зробіть акцент на тому, що кільця нанизуються в залежності від їх величини. Потім дайте дитині самій виконати ці дії. І у випадку помилки, поясніть, чому саме це кільце не на своєму місці.

“Розклади кубики за кольорами” – теж корисна гра. Запропонуйте дитині (1,5 – 2 років) вибрати з великої кількості однакових за розміром кубиків ті, які одного кольору, і скласти їх в окрему коробку. Гру можна ускладнити, запропонувавши дитині розділити всі кубики на купки за кольорами.

“Дражнилки” – гра на наслідування. Показуйте дитині різні гримаски: ось насуплені брови, ось посмішка, ось вишкірені зубки, ось округлені очі, ось надуті щічки. Нехай повторює. Можна урізноманітнити завдання рухами: рубаємо сокирою (двома складеними долоньками – рух вниз), пливемо брасом, зображуємо млин та інше. Як правило, така гра дуже подобається дітям.

“Згадай відчуття”. Проводите по руці дитини різними предметами: пір’їнкою, іграшкою, рукавичкою і пр. Потім повторюйте дотику, але тільки при закритих очах. Завдання дитини пригадати відчуття і назвати предмет, яким воно викликано.

“Вгадай овоч”. В ганчірковий мішок покладіть різні овочі: картопля, цибуля, огірок, морква, помідор (можна також додати фрукти: яблуко, грушу, апельсин). Завдання дитини опустивши руку в мішок, намацати там один з плодів і на підставі тактильних відчуттів визначити, що за овощь або фрукт йому попався. Можна ускладнити завдання додаванням опису овоча, тобто дитина повинна перерахувати особливості даного коренеплоду або фрукта: гладкий (або шорсткий), круглий (або овальний), схожий на що .. і т.д.

“Вгадай, чия рука” – гра складна, що вимагає дуже тонкого сприйняття. Для початку дитині потрібно помацати руку (або руки) мами, бабусі, тата, дідуся і запам’ятати, які їх руки навпомацки. Потім із закритими очима дитина повторює весь процес і при цьому намагається визначити, чиї це руки. Складніше проводити дану гру серед дітей, тому що дитячі руки по тактильним відчуттям схожі.

Кiлькiсть переглядiв: 2

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.